Myjnia TIR - najbardziej dochodowy rodzaj myjni!
Wysoka wydajność, solidna konstrukcja, doskonałe rezultaty mycia i przede wszystkim najlepszy stosunek kosztu do zysku – to największe zalety myjni samochodów ciężarowych. Ile trzeba zainwestować?
Wypełnij formularz i porównaj do 3 ofert na myjnie dla TIR-ów
Cena myjni dla samochodów ciężarowych
Szacuje się, że rocznie w Polsce przybywa około 500 myjni, co wydaje się sporą ilością. Rynek jednak nadal nie jest uznawany za przepełniony, wręcz przeciwnie jest coraz większe zapotrzebowanie na usługę mycia pojazdów. Najwięcej można zarobić na tzw. myjących kombajnach, czyli myjniach dla pojazdów specjalistycznych.
Tzw. "Myjnia tir" jest w stanie umyć TIR-a, autobus, cysternę czy dźwig w zaledwie kilka minut . Ich technologia jest najbardziej zaawansowana, co oznacza, że w taką myjnię należy zainwestować co najmniej 500 tys. zł, a nierzadko koszt budowy myjni przekracza kwotę 1 mln zł.
Inwestycja ta jednak może się w szybkim czasie zwrócić, bowiem tutaj cena za usługę mycia jest nawet dziesięciokrotnie wyższa, niż w przypadku mycia samochodu osobowego.
Budowa myjni pojazdów ciężarowych
Istotna jest lokalizacja oraz wielkość działki - najlepiej kilka tysięcy metrów kwadratowych, które zapewnią miejsce nie tylko na stanowiska myjące, ale i również na niezbędny parking, wjazd, dojazd czy tzw. plac manewrowy.
Najlepsze rezultaty mycia TIR-ów i innych pojazdów użytkowych zapewni tylko zaawansowana technologia. Jej wybór jest kluczowy, jeśli chodzi o jakość usług myjni, wizerunek firmy oraz oczywiście dochody myjni.
Producenci myjni oferują wiele możliwości, które pozwalają na dostosowanie do każdego rodzaju pojazdów użytkowych. Myjnie różnią się m.in. ilościami szczotek, programów mycia, wysokością czy zewnętrznym wzornictwem.
Dostępne konfiguracje - myjnia tir:
2-szczotkowa – 2 ruchome szczotki pionowe
3- szczotkowa – 2 ruchome szczotki pionowe + 1 szczotka poziomowa
4-szczotkowa – 2 ruchome szczotki pionowe + 2 pochylne pionowe szczotki boczne
5-szczotkowa – 2 ruchome szczotki pionowe + 2 pochylne pionowe szczotki boczne + 1 szczotka pozioma.
Dostępne programy mycia:
Czas mycia pojazdu użytkowego zależy od konfiguracji myjni oraz wybranego programu. Przykładowo umycie 12-metrowego autobusu w 2 systemowej myjni portalowej zajmuje tylko 2 minuty.
Opcje dodatkowe myjni
Producenci proponują wiele dodatkowych opcji, dzięki których usługa mycia jest na najwyższym możliwe poziomie:
Moduł mycia podwozia jest szczególnie istotny właśnie w przypadku aut ciężarowych. Ten rodzaj pojazdu ma, bowiem tendencję do gromadzenia na tej części pojazdu brudu, kurzu, czy błota.
To rozwiązanie jest odpowiednikiem opcji mycia kół stosowanej na myjniach automatycznych przeznaczonych dla aut osobowych.
Standardowa myjnia samochodów ciężarowych posiada przeważnie opcję wstępnego mycia, ale nie we wszystkich przypadkach. Niekiedy czynność ta wykonywana jest ręcznie.
Moduł ochronnego woskowania – spryskiwany jest cały pojazd lub tylko jego kabina.
Rozwiązanie jest przydatne szczególnie w przypadku mycia pojazdów o niestandardowych kształtach. „Na odległość” można sterować takimi funkcjami myjni jak np. stop/jedź, rozsuwanie szczotek.
Dzięki niemu przewody wodne są zabezpieczone przed zamarznięciem i rozsadzeniem przez lód. Woda jest wydmuchiwana za pomocą sprężonego powietrza w momencie, gdy temperatura spada poniżej 0 stopni Celsjusza.
Myjnia a ekologia
Wybierając technologię myjni warto zwrócić uwagę na jej oddziaływanie na środowisko naturalne. Wpływ ma m.in. proces związany z pracą urządzeń, sposób w jaki podgrzewana jest woda, proces mycia, czy oczyszczenie ścieków. Program mycia powinien zużywać możliwe jak najmniej energii elektrycznej, wody czy środków chemicznych, przy zachowaniu najlepszych efektów mycia.
Czytaj także